Inloggen

Je bent niet ingelogd.

Schoktalk
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?
Jaarlijsten 2007 dit forum is gesloten; geen nieuwe berichten mogelijk .
(1 bekijkt) 1 Gast
Ga naar onderkant
TOPIC: Jaarlijsten 2007
Viridian
Moderator
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 21
De jaarlijsten zijn weer in de aadrdschok gepubliceerd.
CD van het jaar is Porcupine Tree - Fear of a blank planet geworden. Tijd denk ik zo om onze eigen jaarlijsten van cds uitgekomen in 2007 op te stellen en graag in deze trhead weer te publiseren. Een dezer dagen zal ik mijne er op zetten.

Gelogd Gelogd
  Het onderwerp is afgesloten.
Viridian
Moderator
graphgraph
Re:Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 21
Daad bij woord. Uit mijn database blijkt dat ik dit 89 cds heb gekocht die in 2007 zijn uitgekomen. Na een eerste selectie bleven er 37 over. Resultaat:

1. Epica – The Divine Conspiray
2. Symphony X – Paradise Lost
3. Trail of Tears - Existentia
4. Pagan’s Mind – God’s Equation
5. Watain – Sworn to the Drak
6. Pathosray – Pathosray
7. Soilwork – Sworn to the Great Divide
8. Alabama Thunderpussy – Open Fire
9. Arch Enemy – Rise of The Tyrant
10. Nigthingale – White Darkness

Toelichting:
Met Epica ben ik heel blij. Na de vorige cd had ik even de twijfels of ze ook naar de kant van de commercie zouden wegzakken. Van het nederlandse ‘gothic’ trio zonder twijfel het beste van dit jaar en voor de toekomst. Het is een dijk van een cd, net iets te lang misschien en het was een dijk van een cd presentatie.
Symphony X is nog harder als de vorige ronde en net zo sterk als The Odessey. De hoes en cd uitvoering krijgen 100 punten.
Voor het uiteen vallen heeft Trail Of Tears voor mij hun ruigste cd’s uitgebracht ooit. En waarbij de vorige cds ook al niet kinderachtig waren.
Wat voor Symphony X geldt is ook van toepassing op Pagan’s Mind. Nu gaan sparen voor prog metal 2008.
Watain rauwe black metal, geen ondefinieerbaar gerag maar black met en boodschap.
Als een van de laatste cd die dit jaar binnen kwam kreeg ik het juweeltje van Pathosray in handen. Om heel goed in gaten te houden.
Soilwork heeft een uiterst bijzondere cd uitgebracht een variatie van alles, melodieze death- of prog, wie het weet mag het zeggen. Maar goed is ie wel.
Op 8 en 9, voor mij, de twee beste gitaar albums, wel van een verschillend genre, maar dat mag de pret niet drukken.
Op 10 staat een vreemde eend in de bijt. Geen metal maar een rock cd. Toch ligt deze vaak in de speler. Met uiterst originele songs en een ijzersterke productie zijn zij boven zichzelf uitgestegen.

Helaas geen plaats voor Dream Theater, Nightwish, Ride the Sky, Axxis, Battlelore, Candlemass, Daath, Exodus, Fear My Thoughts, Kamelot, Sirenia, Naildown, Farsot , Novembre, Therion en Primodial

Onderzetter van het jaar: Astarte - Demonized.

DVD’s: Y&T – One hot Night en Solitude Aeturnus – Hour of Despair

Concerten: Therion (013), Riverside (Boederij) Epica (Effenaar) en Dream Theater / Symphony X (Ahoy).

Hoogtepunt van dit jaar: De aanschaf van mijn analoge stereoset. Geen toeters en bellen multisurround techno set, maar back to the basics.
Dieptepunt van dit jaar: Geen jaarlijst van Anita Boel.

Gelogd Gelogd
fruitmaster
Stoner
graphgraph
Re:Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 1
Mijn jaarlijst:

Uit 23 gekochte cd's

1. Pain of salvation - Scarsick (Iemand moet het doen, aardschok laat hem onterecht helemaal weg)
2. Machine Head - the Blackening
3. Amorphis - Silent waters
4. Symphony x - paradise lost
5. Dream theater - Systematic chaos
6. Nightwish - dark pasion play
7. Daath - the Hinderers
8. Soilwork - Sworn to a great devide
9. After forever - After forever
10.Type o negative - dead again

Woorden schieten te kort om er een uitleg bij te geven.

dvd. The Gathering - a Noise severe
(pain of salvation moet nog komen, waarschijnlijk is die nog beter maar ik kan henm nog niet beoordelen.)

Dieptepunt. Blesures en gezondheidsproblemen in vrienden en familiekring

Hoogtepunt. de optredens van pain of salvation ( sorry het is gewoon ver uit mijn favoriete band)

Concerten. Zie hoogtepunt!

Gelogd Gelogd

Laatste bewerking: 18/12/2007 21:26 Door fruitmaster.
BlackBeauty
Aardschokker
graphgraph
Re:Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 5
1. Autumn - My New Time
2. Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli
3. Nightwish - Dark Passion Play
4. Within Temptation - The Heart of Everything
5. After Forever - After Forever
6. Epica - The divine conspiracy
7.
8.
9.
10.

Gelogd Gelogd

vereniging tegen het nieuwe leren
www.beteronderwijsnederland.nl
RudiEngel
Lurker
graphgraph
Re:Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 0
Hey allemaal!

Ik zal mijn top-10 ook nog even kort toelichten, aangezien daar in Aardschok geen ruimte voor was:

1. Mayhem – Ordo Ad Chao (Season Of Mist)
2. Watain – Sworn To The Dark (Season Of Mist)
3. Akercocke – Antichrist (Earache)
4. Hacride – Amoeba (Listenable)
5. Amorphis – Silent Waters (Nuclear Blast)
6. Dark Tranquillity – Fiction (Century Media)
7. Amy MacDonald – This Is The Life (Vertigo)
8. Naglfar – Harvest (Century Media)
9. Demiurg – Breath Of The Demiurg (Mascot)
10. Exodus – The Atrocity Exhibition (Exhibit A) (Nuclear Blast)

1. Veruit de moeilijkste plaat die ik in jaren gehoord heb, maar na héél veel luisterbeurten is-ie zwaar verslavend. Ik vind het sowieso geweldig dat een band van dat formaat de metalwereld na zoveel jaren alsnog zo kan verdelen.
2. Erg goede black-/deathmetalplaat. Het is niet voor niets dat de cd aan Dissection opgedragen wordt, want als er één waardige opvolger van die band is, is het Watain wel!
3. Unieke band met de vijfde unieke cd op rij. Met geen enkele andere band vergelijkbaar.
4. Wederom een cd die aangeeft dat er spannende dingen gebeuren in Frankrijk. Jammer dat dat soort bands vaak niet genoeg waardering krijgen buiten de landsgrenzen.
5. Erg goede comeback van deze Finnen; meer nog dan 'Eclipse'. Amorphis heeft nu écht bewezen over een tweede leven te beschikken.
6. Valt niet direct heel erg op, maar dit is m.i. toch één van de betere platen van DT. Ontzettend goed geproduceerd ook. Luister maar eens naar 'Misery's Crown'; geweldig nummer!
7. De enige niet-metalplaat in mijn lijst. Pure popmuziek van een 20-jarig meisje uit Schotland. Enorm verslavend en erg goede teksten.
8. Net als Amorphis een band die aan een tweede jeugd is begonnen nadat de zanger opstapte. Dit is de tweede plaat sindsdien, en naar mijn mening nóg beter dan 'Pariah'.
9. Degelijke maar o zo goede deathmetalplaat. Het mooiste is dat het deel 1 is van een trilogie, en dat deel 2 begin 2008 al uitkomt.
10. Exodus bewijst wederom dat Bay Area Thrash nog lang niet uitgestorven is. Erg knap na ruim 20 jaar!

Gelogd Gelogd
Rain
Lurker
graphgraph
Re:Jaarlijsten 2007 4 jaren, 1 Maand geleden Karma: 0
Best lastig nog. Ik heb meer wat oudere cd's gekocht.

1 Diablo Swing Orchestra - Butcher's Ballroom.
2 Nightwish - Dark passion play.
3 Epica - The Divine Conspiracy.
4 Asraï - Pearls in dirt.
5 Deadlock - Wolves.
6 Dimmu Borgir - In Sortre Diaboli.
7 The Agonist - Only once imagened.
8 Moonspell - Under Satanae.
9 Three - The end is begun.
10 Disbelief - Navigator.

Concerten/festivals: Rockhardfestival 2007, Kataklysm & Behemoth, Dimmu Borgir & Amon Amarth, Omnia, Rapalje.

Gelogd Gelogd

Laatste bewerking: 23/12/2007 23:07 Door Rain.
Ga naar bovenkant
© 2012 Aardschok Rockommunity
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.
Site by Oveas Functionality Provider
Based on a free template by: camp26.com